solvickie.blogg.se

En positiv pessimist, mamma, dotter, syster och vän. Livet i stort och smått, skratt och tårar. Livet. Jag skriver om allt

Vabbar..

Publicerad 2012-08-28 09:00:58 i Allmänt,

Jag måste erkänna att idag kändes det ganska skönt att få vara hemma med sjuka barn. Får man säga så ;) När vi kom hem ifrån stallet igår klagade tjejen på huvudvärk, hon ville inte äta och bara gnällde. Tempade henne på en gång, men ingen feber direkt, 37,8. Men bara en timme senare var den uppe en bra bit över 39 :/ Insåg ju då att det blev till att vara hemma. För tjejens del blev det alvedon och sängen tidigt på kvällen.
 
Storkillen var hos en kompis under tiden vi var i stallet. När han kom hem därifrån klagade han på huvudvärk och såg allmänt hängig ut. Bara att ta fram febertermometern igen, en bra bit över 39 där också.. Stackarna var helt utslagna..
 
Vi har tagit en lugn och skön morgon så här långt. Först skulle ju alla femhundraelva instanser meddelas om att vi var hemma. Det är helt galet hur många man måste ringa, min chef, fritids där jag jobbar, storkillens fritids, storkillens fröken, tjejens fritids och så tjejens fröken. Heeelt sjukt!! Men nu är det gjort och vi kan mysa hela dagen om vi vill. Lillkillen fick åtminstone gå iväg till förskoleklass idag för att leka av sig lite. Han blir så intensiv här hemma annars. Förhoppningsvis får han hem en kompis till eftermiddagen också att leka med.
 
Körde ett träningspass ur Perelliboken igår. Hade räknat med att hinna iväg till gymmet, men mannen passade på att klippa gräset här och hos svärfar medans det var fint väder, så det blev hemmaträning :) När mannen kommer hem idag blir det löpspåret ett par varv, skulle vara kul att klara 3 :) Ska försöka planera min träning så gott det går, har märkt att det är större chans att den blir av då.
 
Däremot att jag fått något att fundera över. Jag har ju nästan alltid sjungit i kör. Det är det bästa som finns och jag mår så otroligt bra efteråt. Men sen jag flyttade hit och barnen kom har det liksom inte funnits tid för det. Har tänkt flera gånger att plocka upp körsjungandet igen men inte känt att tiden räcker till. Nu är det så att det ett par gånger varje år har en projektkör i svenska kyrkan här. Man tränar vid ett visst antal tillfällen för en pop-/rockgudstjänst. Varje gudstjänst har ett särskilt tema. Imorgon börjar det igen och denna gång är alla sånger på svenska. Jag är såååå sugen!! Det skulle vara superkul!! Men vet inte hur jag ska få ihop vardagspusslet riktigt.. Fast vet att det skulle göra mig gott och mår jag bra mår familjen bra. Hm... sjunga eller inte sjunga... det är frågan. Hur skulle ni göra?
 
Ska ta och göra lite kaffe och sätta mig med en bok en stund. Sen ska jag ta tag i att planera maten. Har slarvat lite med det på sistone.
 
Kram kram
 

Kommentarer

Postat av: Louice

Publicerad 2012-08-28 13:16:55

Klart du ska sjunga om du vill, det andra får lösa sig. Jag skulle oxå vilja sjunga i en kör, men det finns ingen bra häromkring, så det får tyvärr vara.

Jobbigt att ni är sjuka igen, men hoppas ni har ert nu och sedan får vara friska i höst.
Sköt om dig! Kramar

Svar: Jag får se hur jag gör :) Kanske går dit imorgon och kollar läget, känner efter hur det känns. Måste prata med Jonny också :) Jag hoppas också vi har vårt nu.. inte kul och de är inte pigga kan jag säga... Ha en bra dag!! Kram
Solvickie

Postat av: Sommartjejen

Publicerad 2012-08-29 08:17:22

Sjunga!!!

Svar: Det blev sjunga :) var iväg på första övningen idag och det var såååå kul och härligt och jag mår så bra efteråt. Ska bara kolla de övriga tiderna och se om det fungerar med allt här hemma. Men oj vad kul det var! Vad jag har saknat det :)
Solvickie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela