solvickie.blogg.se

En positiv pessimist, mamma, dotter, syster och vän. Livet i stort och smått, skratt och tårar. Livet. Jag skriver om allt

Sista påskdagen

Publicerad 2016-03-28 21:38:31 i Allmänt,

Efter Julita-besöket fick vi ett barn till med oss hem, barnens kusin. Hon ska vara här t o m onsdag. Tjejen och hon har jätteroligt ihop. Jag har knappt sett dem ;) idag färgade vi dessutom tjejens hår rosa. Hon blev inspirerad av kusinen som har lila hår för tillfället.

Idag kickade jag äntligen igång tröningen igen efter ett 3 veckors uppehåll pga förkylning, utmattning och annat. Det blev ett intervsllpass för att känna på formen lite. Kändes bra!! Säger som jag brukar att konfitionen är det inget fel på, det är styrkan i benen som brister. Hinner nog med iallafall ett pass till innan startmilen i Örebro på lördag. Ska dock INTE springa en mil utan 5 km.  Det är oavsett skönt att vara igång igen.

På eftermiddagen åkte jag och alla barnen till Skateparken i Avesta. Det blev visserligen nästan inget kickbikeåkande utan de körde parkour. Alla utom lillkillen som det blev helt frl för när vi kom dit. Det var inte som han tänkt sig och då låste han sig. Det tog väl ca en timme innan han kom igång. Fast sen hade han också roligt. Det är jobbigt när det blir sådär... Det spelar liksom ingen roll vad man säger eller gör... Allt blir bara fel... Ibland är det svårt att hålla humöret uppe själv då. Man gör någonting för att de ska få ha kul och sen blir det bara raka motsatsen... Även om jag vet att han inte rår för det, är det jobbigt... Fast som sagt, sen hade han kul han också och det blev en skön eftermiddag innan vi åkte hem. 

Imorgon är det jobb igen... Känns sådär... Det har varit lite struligt på jobbet den sista veckan och det tar bort en del av glädjen. Bara att hoppas att vi får en skön vecka ändå..

Kram❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela