solvickie.blogg.se

En positiv pessimist, mamma, dotter, syster och vän. Livet i stort och smått, skratt och tårar. Livet. Jag skriver om allt

Göteborg 2018

Publicerad 2018-08-02 10:10:51 i Allmänt,

Jag gör ett nytt försök att få till ett inlägg. Skrev flera på tåget hem, som bara försvann... Surt...

Den 24/7 tidigt på morgonen stod två taggade barn och en ganska förväntansfull mamma på stationen och väntade på tåget som skulle ta oss till Göteborg och en heldag på Liseberg. Tyvärr, var vi inte ensamma om den tanken.... Jag har aldrig varit med om så mycket folk och så långa köer, redan från start. Inte minskade köerna heller framåt kvällen. Men de var fantastiska, mina barn, trots att en av de inte klarar av att stå i kö, nya saker och drn andrainte klarar av när ddt blir mycket  folk. Dessutom ville tjejen bara åka värstingkarusellerna och vi andra inte... En omöjlig ekvation helt enkelt. Lite småtjafs blev det, men fullt förståeligt då det var olidligt  varmt dessutom. Det var baramamman som fick ett bryt eller två och fällde en och annan tår i ren och skär besvikelse över att det inte blev som det var tänkt. Sammanfattningsvis kan vi säga att det inte blev många åk. Aldrig har väl ett hotellrum känts mer efterlängtat. Ljuvligt ut  svalt därinnne. Alla var mer än trötta i fötterna. Lillkillen slocknade direkt❤️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Dag 2 bestämde vi oss för att ta spårvagnen till Slottsskogen. Det var om möjligt ännu varmare. Vi tillbringade några timmar där, tittade på djur och åt glass. Men sen tog orken slut. Vi åkte tillbaka, köpte lite att äta och väntade sen på tåget hem. Tågresan var olidlig!! AC:n fungerade inte alls. Så varmt!! Både jag och tjejen mådde riktigt dåligt. Värmeslag deluxe. 6 timmar tog det och ja, aldrig mer. Det var underbart att få komma ut i friska luften hemma i Fagersta. Det var ialla fall svalare än på tåget.

Slutligen, en mite för varm minisemester. Jag borde ha skaffat intyg så att lillkillen slapp köa. Men barnen var ändå rätt nöjda. Det var bara jag som hade ångest under tiden och väl hemma. Är i en rejäl svacka och resan gjorde det inte bättre. Men, älskar över allt annat att få vara med mina barn❤️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Svintoflickan

Publicerad 2018-08-13 05:19:09

Tack för senast !!!!!

Svar: Tack själv! Så mysigt å välbehövligt att äntligen kunna ses❤️
Victoria Enlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela