solvickie.blogg.se

En positiv pessimist, mamma, dotter, syster och vän. Livet i stort och smått, skratt och tårar. Livet. Jag skriver om allt

Svårt att hinna med

Publicerad 2018-08-18 13:58:42 i Allmänt,

Bloggen har verkligen fått bli lidande när varken tiden eller orken räcker till... Jag har börjat jobba och vi har varit på 3 införskolstartmöten med alla inblandade parter. Mitt psyke har väl inte heller varit på topp så på kvällarna har jag bara inte orkat utan fastnat vid Netflix istället. Det finns ialla fall någon form av plan för båda killarna även om jag är tveksam till den ena... Alla omkring mig har klagat på att sommarlovet är för långt, att barnen blir uttråkade. Här hemma är det tvärtom! Sommaren och att slippa alla krav och all press kring skolan, är helt ljuvligt!! Vi mår som bäst då❤️

Men oavsettvad jag tycker börjar skolan nästa vecka och vi får försöka att ta en dag i taget. Och andas....

På jobbet har vi precis varit iväg till Tällberg i Dalarna, på kickoff. Vi som blir ett nytt arbetslag har fåtten chans att lärakänna varandra och planera lite för hösten. Jag tror att det kommer bli bra. Vi har fått två nya, sköna kollegor till arbetslaget, som liksom vi har lätt till skratt, vilket behövs. Att vi dessutom nu är 3 st i arbetslaget, av 5, som är ordentligt kräsna när det kommer till mat är ju ännu roligare. Det skrattade vi  mycket åt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


När jag kom hem hämtade jag tjejen och hundarna i huset. Vi åkte sen och handlade för att hon ville bakaen tårta till mig, som fyller år idag. Det blev en marängtårta med lemoncurdgrädde och hallon, supergod. Resten av kvällen slappade vi i soffan framför tvn, lika trötta båda två. I morse fick de åka tillbakatill huset eftersom jag skulle med tåget till Stockholm för att möta upp Therese och Anna. Ikväll springer vi traditionsenligt Midnattsloppet. Ska bli spännande attse hur det går då jag har sån grym träningsvärk efter det fyspassvi hade i Tällberg. Insåg hur dåligt tränad min kropp är... Det lär jag ta tag i under hösten.  Nu sitter jag på Centralen och väntar på Therese. Vi ska hämta ut tröjorna i väntan på Anna. Sen blir det den obligatoriska pizzan innan vi går till hotellet och checkar in. Återkommer med en rapport om hur loppet gick, imorgon.

Kram❤️

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela