solvickie.blogg.se

En positiv pessimist, mamma, dotter, syster och vän. Livet i stort och smått, skratt och tårar. Livet. Jag skriver om allt

Glad midsommar❤️

Publicerad 2018-06-22 15:43:02 i Allmänt,

Vissa dagar känner mig sig mer ensam än vanligt... Idag är en sån dag, familjehögtid...  Jag försöker göra det bästa av det. Började dagen med hundpromenad följt av en joggingrunda. Städade marsvinsburarna när jag kom hem så att det inte behöver lukta gammalt marsvinskiss i helgen. Resten av förmiddagen gick åt att förbereda mat och tårta. Blir en chokladmarängtårta och fläskytterfilé med potatispaket och vitlöksbröd. Blir nog riktigt gott. Till kvällen har tjejen och lillkillen önskat lite mys så vi var och köpte godis också. Det kommer bli en bra dag ändå... 

(null)

(null)

(null)

Veckan som varit har rullat på i ganska hög fart. Jag har väl inte varit på topp... Ont i magen och lätt gråtmild. Gråtit när jag tittat på Netflix.. Dagen efter kryssningen gick jag nog på efterdyningarna från den. Var så glad...  Var liksom mentalt kvar där. Känner mig så trött... Trött... Haft två inbokade möten den här veckan och vet att det kommer vara minst ett inbokat varje vecka nästan hela sommaren... Dessutom är det lite annat som spökar i mitt huvud... Mal och mal... Har kommit till insikt om en del andra saker också. Funderat mycket över min ätstörning, som jag trodde jag lagt bakom mig. Inser att jag inte alls är frisk... All denna tid och energi som jag lägger på när och vad jag ska äta, hur mycket.. Det har hänt att jag kräkts någon kväll också när mättnaden blivit för jobbig eller ångesten över vad jag ätit...  Som om inte allt annat i mitt liv vore nog...

Men idag firar vi midsommar och försöker att inte tänka på allt det andra.

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2018-06-22 16:22:54

Stor kram till dig. Saknar dig❤️

Svar: Saknar dig med❤️
Victoria Enlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela