solvickie.blogg.se

En positiv pessimist, mamma, dotter, syster och vän. Livet i stort och smått, skratt och tårar. Livet. Jag skriver om allt

Nya utmaningar

Publicerad 2018-05-25 07:55:59 i Allmänt,

Jag har inte haft helt lätt att få ordning på ekonomin sen vi separerade. Att ställa omtill en ekonomi är inte helt lätt. Dessutom är ju jag tjänstledig nästan 10% varje månad för att komma hem lite tidigare till barnen. Men de 10% känns i plånboken. Därför har jag nu fått erbjudande om ett extrajobb som jag i princip kan sköta mestadels hemifrån. Jag har fått en anställning som kvalitetsansvarig samt "gdpr"-ansvarig på pappas jobb, Änglagården samt AD-terapeut. Jag kommer även hjälpa till med att skriva in en del rapporter och annat till pappa. Tanken är också att jag så småningom ska kunna vara behjälplig med att informera övrig personal kring npfdiagnoser. Jag har fått en 25% tjänst vilket kommer bli ett bra tillskott i kassan. Lite nervös och samtidigt peppad för att prova på något nytt. Idag hämtar pappa ut min dator och sen ska han visa mig hur journalsystemet fungerar. Efter det ska jag skicka ut en sammanfattning om nya lagen GDPR till personalen, om vad som gäller. Ska bli riktigt kul! Roligt att prova något nytt. Kanske också att jag så småningom får min ekonomi på fötter. Det känns bra oavsett.

Kram❤️

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela