solvickie.blogg.se

En positiv pessimist, mamma, dotter, syster och vän. Livet i stort och smått, skratt och tårar. Livet. Jag skriver om allt

Bloggtorka

Publicerad 2018-09-22 09:09:44 i Allmänt,

Egentligen är det väl inte brist på saker att skriva om utan sanningen är väl den att det varit brist på tid och energi. Jag har varit så trött... Förkylningarna har avlöst varandra... Dessutom har fokus legat på killarna och deras skolgång. När alla måsten är gjorda finns det inte mycket ork kvar... Jag känner ändå att jag trots tröttheten mår rätt ok för det mesta. Om min kropp instämmer i det kan jag inte svara på... Glömmer bort en massa småsaker hela tiden... Lillkillen kan ringa och säga att jag ska gå ut och möta upp honom för att få nycklarna, men två minuter senare är det glömt och jag blir jätteförvånad över att se honom på jobbet. Såna saker händer hela tiden.. Så min hjärna är nog trött... 

Hur går det då med allting? Kunde inte vara mer stolt över mina barn❤️ som de kämpar!! Tjejen trivs jättebra på Risbro. Hon har fått flera nya vänner, vilket jag inte tvivlat på då hon är en sån alla gillar. Killarna då? Storkillen kommer familjebehandlarna hem och kör till skolan där personalen möter upp. Han har varit varje dag i skolan, olika länge olika dagar. Målet är att jobba 10 minuter och vara kvar det dubbla, vilket han varit nästan alla dagar. Han är helt slut under eftermiddagen och kväll sen. Lillkillen har hemundervisning 3 ggr/vecka. Då kommer personal från den lilla gruppen, på nya skolan, och jobbar med honom. Vid två tillfällen har han, efter skoltid, varit till de nya lokalerna och hälsat på. En gång med mannen och så i torsdags med mig. Då fick han välja arbetssyation och göra en namnlapp, sen tittade vi på Lilla Aktuellt. Det är nog svårt att förstå för er som inte varit i den sitsen hur stort det är för oss❤️ det är första gångerna på nästan 2 år som han ens är i en skolbyggnad. Mina älskade kämpar❤️

Själv försker jag ta tag  i kosten och hålla igång löpningen vilket inte varit lätt mellan förkylningarna. Men jag jobbar vidare. Idag blir det medalj! Ska springa Kistaloppet med Anna och hoppas att kroppen håller. Snorig men inget halsont. Foten  är det värre med. Jag gjorde ju illa den när jag körde hinderbana i Avesta med barnen och efter det har den inte blivit bra. På måndsg har jag yid hos sjukgymnasten för att kolla upp den. Bara hålla tummarna att det inte är något mer än en stukning.

För övrigt har dagarna  fyllts av vardagsfix, promenader, hänga med barnen och varit ute i naturen en hel del. Allt från intervaller i Klackberg till svampplockning. Ljuvliga höstdagar❤️

Ha det gott!!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Svintoflickan

Publicerad 2018-09-24 12:00:44

Du är grym

En kämpe

Kul läsa om hur det går för barnen och dej

Kram

Svar: Tack❤️ jag säger desamma till dig!!
Kämpa vidare!! Stor kram
Victoria Enlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela