solvickie.blogg.se

En positiv pessimist, mamma, dotter, syster och vän. Livet i stort och smått, skratt och tårar. Livet. Jag skriver om allt

Cykelutmaningen

Publicerad 2016-06-30 22:07:52 i Allmänt,

Idag var det så dags för mig att cykla hem ifrån Julita. Jag hade laddat upp med dryck och matsäck för hela vägen. Kl 8:00 imorse var jag packad och klar för avfärd. Solen sken och det var alldeles lagom varmt. Första etappen blev på småvägar. Istället för stora vägen tog jag bakvägen över Lövåker (där pappa bodde som barn). En otroligt vacker väg. Många fina små hus och torp, fågelkvitter och blomster. Njöt som bara den.

Vätskepaus nr 1 togs efter 47 min i Hjälmarsund, vid stranden. Härligt!! Delmålet efter det blev Kungsör. Som jag nådde en timme senare och då dog också telefonen :/ så några fler bilder blev det inte. Delmål därnäst, eller egentligen huvudmål, var Köping. Stannade på en OK-mack för en kaffe och kunde ladda upp mobilen lite så att jag hade batteri utifall jag ville bli hämtad. Sen stängde jag av den. Det gick lättare än väntat till Köping. Var mör både fram och bak ;) och kände lite i framsida lår men tog ändå sikte på Kolsva. På vägen dit började det kännas otdentligt i benen. Men väl framme tänkte jag att jag lika gärna kunde fortsätta. Vore ju coolt att klara hela vägen. Så jag cyklade vidare och svängde av och tog Solmyravägen mot Fagersta. Det gick inte fort, för ont hade jag, men cyklade gjorde jag. Med ca 4 mil kvar till Fagersta började det regna. Jag stannade och tog på jacka och plastade in packningen. Då kom mannen och lillkillen med bilen. De hade försökt få tag i mig men inte lyckats (telefonen var ju avstängd) och blivit oroliga. Då valde jag att bryta och åka med dem hem. Känns nu efteråt som ett bra beslut. Kan knappt sitta, för det gör ont och det kryper rejält i benen. Ca 8 mil fick jag ihop i slutändan. Nästa gång tar jag hela sträckan ;) ett äventyr blev det i vilket fall. Avslutade kvällen med god glass som barnen gjort iordning. Nu återstår bara att se hur kroppen mår imorgon. Räknar med att åka till gymmet efter morgonpromenaden.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela