solvickie.blogg.se

En positiv pessimist, mamma, dotter, syster och vän. Livet i stort och smått, skratt och tårar. Livet. Jag skriver om allt

Vilken helg...

Publicerad 2018-12-03 07:16:49 i Allmänt,

Inleddes i Stockholm, med en massa ny kunskap. Framförallt kunskap om hur lite jag kan och hur mycket jobb jag har framför mig.
Lördagen bestod av tvätt, städ och månadsrapporter och avslutades med filmmys tillsammans med storkillen. Mys på hög nivå❤️

Söndagen inleddes turbulent... Hörde bråk och skrik när jag skulle ut på morgonpromenad med hundarna. Kom från en av lägenheterna i grannporten. När jag passserat kom
Tjejen ifråga utspringande genom porten, stod där och skrek och betedde sig mer än irrationellt. Pojkvännen kom efter, lika mycket skrikandes... Jag gick en kort runda. De gick in igen och fortsatte bråket. De drog ner persiennerna så det inte gick att se något. Det smällde i fönstret och skriken ekade... Obehagligt... Jag är alldeles för rädd för att ringa på så jag larmade 112. Fick prata med polisen, som skulle skicka en patrull. De kom efter nästan en timme. Jag visade vilken lägenhet det handlade om, även om det inte behövts då det hördes lång väg.  Polisen blev kvar över en timme... Det såg ut som om de tog urinprov och annat... Återstår att se om det står något i tidningen idag.. Det kändes i vilket fall som om hon snedtände eller hade någon form av psykos... Otäckt oavsett...

På förmiddagen fick jag finbesök, Therese och Mattias och fyra av tjejerna. Vi fikade, pratade om allt och inget och sen bjöd de på pizza innan tjejernas innebandymatch. Små if skulle möta Per Ols United. De spelade oavgjort! En superspännande match!

Väl hemma kallade månadsrapporterna igen. Hann sitta ett tag innan tjejen kom ut från badrummet och sa att det var stoop i avloppet och vatten på hela golvet efter hennes dusch... Bara att ta handskar och ta tag i att rensa golvbrunnen... Såå vidrigt!! Det i särklass äckligaste jag vet... Men jag gjorde det. En bra kvinna reder sig själv! Stolt som en tupp!

Nu rullar vi igång en ny vecka... 

Kram på er❤️

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2018-12-03 10:09:50

Du ska vara stolt över dig själv. ❤

Svar: Det är jag faktiskt❤️ stomt att jag vågade ringa å faktiskt på det viset ingrep.
Victoria Enlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela