solvickie.blogg.se

En positiv pessimist, mamma, dotter, syster och vän. Livet i stort och smått, skratt och tårar. Livet. Jag skriver om allt

Back to school..

Publicerad 2012-08-30 21:03:16 i Allmänt,

 
Idag fick de gå till skolan igen, tyckte inte att vi kunde vara hemma mer, även om det är mysigt ;) Jag hade gärna varit hemma en dag till eller två. Visst tycker jag om mitt jobb, men får jag välja är jag ju hellre hemma. Jag ÄLSKAR att vara HEMMA!! Skulle alltid vara hemma om vi hade ekonomi för det. Fast visst, när barnen blir större kanske jag skulle vilja hitta något att göra när inte de behöver min tid och omsorg. Men å andra sidan, jag skulle nog inte ha problem att fylla tiden. Tänk vad man skulle kunna göra :) Läsa en kurs bara för att den låter spännande och rolig och inte enbart för att man behöver de poängen. Kunna träna när och hur man vill. Baka en massa och prova nya, spännande recept. Läsa alla böcker man skulle vilja läsa men inte hinner.. hm... listan skulle kunna göras lång lång lång :)
 
Det hände en rätt kul sak häromdagen (som bara bevisar hur disträ/stressad jag är, berorende på hur man tolkar det). Vi har diskuterat våra anställningstider på jobbet, jag och en annan assistent. Båda har vi blivit lovade till sommaren, heltid. Men på pappret hade hon bara till jul, så då blev jag ju också fundersam. Jag lovade att kolla mitt anställningsbevis, som jag skrev på i juli, vilket slutdatum som stod för min anställning. Glömde väl bort det där i ett par veckor. Tillslut i förrgår kom jag ihåg och letade reda på det, döm om min förvåning när det stod att jag hade en tillsvidareanställning!!!! Jag som har längtat och väntat efter en fast tjänst, tryggheten som det innebär, så har jag haft det i snart två månader utan att veta om det :) Det känns fantastiskt skönt!!! Så i helgen tänker jag fira lite extra. Förstår bara inte hur jag kunde missa det, hon måste ju sagt något när vi skrev på pappret. Men jag var väl antagligen så uppe i varv och ville bara få det undanstökat att jag inte lyssnade. Trodde inte i min vildaste fantasi att jag skulle få fast innan jag blev inlasad. Det bästa är att jag nu har en heltidstjänst i botten!!
 
Mannen är iväg och tränar. Hade väl tänkt att jag skulle köra lite styrkträning á la Perelli när han är borta... har dock ont i halsen och är supertrött så än har jag inget gjort. Slängde ihop en plommonkaka istället :) Det jobbiga är att när jag inte tränar när jag bestämt kommer ångesten småkrypande och påminner mig om att jag borde.. och att jag ju inte har tränat så mycket i veckan, att jag ätit för mycket och allt annat det kan vara... Så ibland är det faktiskt lättare att bara träna och slippa allt det andra. Jobbigt är det i vilket fall!! Funderar på att köra lite mage bara och sen lägga mig när kakan är klar i ugnen.
 
Skönt med fredag imorgon!! Längtar!! Älskar att det är helg igen.
 
Kram

Kommentarer

Postat av: Louice

Publicerad 2012-09-01 01:48:47

Stort grattis till anställningen, förstår att det måste kännas sjukt skönt =)
Hoppas du får trevligt i helgen med mamma och pappa.
Sköt om dig så hörs vi ngn kväll.
Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela