solvickie.blogg.se

En positiv pessimist, mamma, dotter, syster och vän. Livet i stort och smått, skratt och tårar. Livet. Jag skriver om allt

Ännu en helg till ända..

Publicerad 2014-03-30 21:24:10 i Allmänt,

Det har varit en fullspäckad helg men ändå lite laddning av batterierna. Sol!! I fredags kom mina föräldrar på visit. Blev så glad!! Jag träffar dem alldeles för sällan. Det är skönt att få rå om dem om så bara för en liten stund. Vi avslutade besöket med att åka till Björsbo och handla lite fina vårblommor.


Lördagen blev en dag i Västerås. Killarna skulle klippa sig och vi hade lite andra ärenden att uträtta. De blev så fina mina hjärtan❤️ Speciellt storkillen, som såg betydligt äldre ut efteråt. Själv fyndade jag jacka och byxor. Med min viktuppgång lär jag köpa lite nya kläder, som passar :/ 

Vi avslutade lördagen med hämtmat i solen och sen lite mys i tvsoffan. En fin dag även om jag helst hade velat vara hemma och ute i solen.

Idag har jag varit lite lätt manisk. Åkte och veckohandlade redan 8:30. Väl hemma packade jag upp och tog sen tag i städningen tillsammans med mannen. Golven blev t o m skurade. Efter det bakade jag kärleksmums till eftermiddagens grillning med Marie & Dennis. Så fort kakan var klar gick jag ut för att plantera mina vårblommor. Det blev riktigt fint på trappan när jag var klar. Supernöjd!! Precis då kom grillgästerna - perfekt! Dennis lekte nerfkrig med killarna och vi andra förberedde maten. Sen lekte killarna så fint med Tyra. De är otroligt goa med små barn❤️ När gästerna åkt hem åkte jag och hämtade hem tjejen som sovit hos en kompis. Lämnade henne hemma och såg till att hon fick mat och tog ett välbehövligt bad. Sen åkte mannen och jag för att hämta en byrå jag fått, som ska målas och stå i tjejens rum. Det kommer bli kanon!!

Nu ligger jag på soffan, trött och med hjärnan full av snor. Kommer somna ovaggat ikväll. Imorgon tänker jag nog försöka börja måla. 

Kram❤️









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela